Julius Meinl Romania |
Cafeaua Julius Meinl are o istorie interesanta de peste o mie de ani. Bautura faimoasa este mentionata in diferite legende si mitologii, dar prima ei aparitie nu este cunoscuta concret. Dupa sursele noastre, arbustii de cafea provin din regiunea etiopiana, Kaffa, din secolele 13 si 14., cand soldatii din Jemenia au adus cafeaua in Asia si Europa. Cafeaua a fost raspandita in toata lumea si prin religia Islama, care interzice consumul de alcool si-l inlocuieste cu cafea. Denumirea originala „qahwah“ a fost inlocuit cu termenul turc “kahweh“, care inseamna “stimulent“. Alte surse sustin ca cafeaua si-a primit denumirea dupa locul ei de origine: Kaffa. Succes din 1862 In 1891 el a deschis o moderna fabrica de prajit cafea, situat exact pe locul unde pasa Kara Mustafa a abandonat sacii de cafea in 1683 contribuind la raspandirea cafelei in Europa. Dupa I-ul razboi mondial, in 1918 compania s-a extins in noile state din Europa Centrala si de Est, aparute dupa disparitia imperiului Habsburgic si Otoman. Afacerea s-a dezvoltat si a fost mostenita din tata in fiu. La inceputul celui de al - II-lea Razboi Mondial, Julius Meinl avea peste 1.000 de magazine. In timpul razboiului, magazinele Julius Meinl au devenit un loc sigur de aprovizionare a populatiei, ceea ce a creat o incredere enorma in numele Julius Meinl. Razboiul a condus la pierderea sau distrugerea averii firmei in Europa Centrala. La sfarsitul anului 1950 firma avea deschise filiale in Austria, Germania si Italia, iar dupa 1989 a revenit in Europa Centrala si de Est. Mijlocul aniilor ’90 a insemnat o decizie strategica pentru firma: a renuntat la afacerea cu magazinele detailiste si a revenit la „radacini”: afacerea cu cafea si ceaiuri. Cafeaua Julius Meinl cunoscuta deja in Austria si Germania ca un standard de calitate si excelenta pentru cunoscatori, a inceput sa apara in mai toate tarile din Europa Centrala si de Est. JULIUS MEINL INDUSTRIE HOLDING GmbH este un holding de investitii cu sediul in Viena, cu activitatea concentrata pe Europa Centrala si de Est. In afara profilului principal, prelucrarea si comercializarea de cafea, firma are din anul 2000 in centrul orasului Viena un supermarket de clasa mondiala : Julius Meinl am Graben, precum si Julius Meinl Bank o banca privata de investitii. Pachetul de servicii oferit de Julius Meinl este flexibil in functie de locatia vizata. In acest sens oferim solutii diverse pentru aparate de cafea profesionale de diferite tipuri, materiale promotionale, bazate pe cantitatea consumului de cafea. Produsele pot fi savurate deja in mai mult de 1.000 de hoteluri, restaurante, baruri sau cafenele din Romania, servita dupa traditia de peste 140 de ani. Deasemenea produsele JULIUS MEINL de retail sunt prezente pe rafturile retelelor multinationale de la mijlocul anului 2002.
Volumul vanzarilor Cifra de afaceri pe anul 2006 a fost de aproximativ 3,8 milioane de euro, iar pentru anul 2007 este bugetata la un nivel de cinci milioane de euro, precum si un profit EBIT (calculat inainte de deducerea impozitelor si dobanzilor - n.r.) de 950.000 de euro, dublu fata de anul trecut. Potrivit datelor financiare ale companiei transmise Ministerului Finantelor, Julius Meinl Romania a obtinut in 2006 o cifra de afaceri de 14 milioane de lei noi (circa patru milioane de euro) si un profit brut de 2 milioane de lei. Julius Meinl Romania, subsidiara producatorului austriac de cafea din grupul Meinl, mizeaza in continuare pe segmentul HoReCa si pe un ritm anual de crestere similar cu cel inregistrat in ultimii 3-4 ani, de pana la 50%. Cresterea afacerii s-a facut si se va face in urmatorii 2-3 ani tot pe segmentul HoReCa (hoteluri, restaurante, firme de catering),dar si pe segmentul Retail. Potrivit datelor companiei de cercetare a pietei Nielsen, vanzarile de cafea in HoReCa (hoteluri, restaurante, catering) au crescut in primele sase luni ale anului cu 17,3% fata de perioada similara din 2006, cel mai mare consum in aceste locatii inregistrandu-se la specialitatile de cafea solubila. In Romania, cele mai mari vanzari de cafea se realizeaza in retail, acesta fiind dominat in proportie de aproape 95% de patru mari jucatori: Kraft Foods, Elite, Tchibo si Cafea Fortuna. Cu un consum pe cap de locuitor situat la jumatatea mediei Uniunii Europene, piata romaneasca a cafelei, estimata la aproximativ 200 mil. euro, are inca un potential insemnat de crestere.
Gama de produse Compania, care detine in portofoliu cafeaua Julius Meinl si brandurile italiene Cremcafe si Cafe Del Moro, situeaza produsele pe segmentul premium al pietei romanesti. In prezent, produsele din portofoliul companiei sunt distribuite in peste 1.600 de cafenele, baruri, restaurante si hoteluri din Romania. Cafeaua este prezenta si in retelele mari de magazine, distribuitorul avand planificata o prezenta mai activa pe segmentul "off premise" (pentru consumul casnic). Dimensiunile gamei de produse se pot defini prin urmatoarele coordonate: largime, profunzime si lungime.Largimea gamei este reprezentata de suma numarului de linii de produse din cadrul gamei:3 linii de produse:cafea,ceai si aparate. Lungimea, este data efectivul de produse distincte din cadrul intregii game de produse:43.Profunzimea, consta in identificarea numarului de produse distincte din cadrul fiecarei linii de fabricatie. Pe segmentul de Retail avem 6 produse in timp ce pe segmentul HORECA avem 7 produse de cafea, 14 sortimente de ceai si 14 aparate diverse de cafea. Compania ofera cafea premium pentru segmentul HoReCa si se orienteaza spre locatii top: cafenele, baruri, restaurante, hoteluri, terase, locatii fast-food. Pentru a le deveni furnizor, conditia principala este standardul ridicat al locatiei vizate, precum si calitatea incontestabila a serviciilor prestate.Pachetul de servicii oferit de Julius Meinl este flexibil in functie de locatia vizata. In acest sens ofera solutii diverse pentru aparate de cafea profesionale de diferite tipuri, bazate pe cantitatea consumului de cafea. Producatorul austriac de cafea a intrat in mod direct pe piata romaneasca in anul 2005, prin achizitia importatorului exclusiv pe piata romaneasca al marcilor de cafea Julius Meinl, compania Novo din Targu Secuiesc (judetul Covasna). Dupa preluare, aceasta a fost redenumita Julius Meinl Romania. Compania dezvolta in Romania si un lant de cafenele in sistem de franciza, in prezent fiind doua astfel de locatii in Capitala, denumite Cremcafe. La Chicago s-a deschis un restaurant Iulius Meinl unde se poate servi delicioasa cafea dar si mesele de mic dejun si pranz.La fel ca si in Romania, ei dispus de un suport material branduit cu sigla IuliusMeinl:cescutele de cafea, zaharul tos, mierea, Suport "undercups" iluminat, Prolight interior luminos stativ, Biscuit caramelizat, Menu table, maniul, servetelele, pahare de apa, tavite..etc. |
Urmator > |
---|